יום רביעי, 28 ביוני 2017

מהי פסילה מנהלית?



פסילה מנהלית היא פסילה אוטומטית לתקופה מסוימת וקבועה מראש של נהג שמרחיקה אותו מהכביש כדי לא לסכן עוד אנשים. ההחלטה על פסילה מנהלית יכולה להיקבע אך ורק על ידי קצין משטרה מאגף התנועה שנמצא בדרגת מפקח ומעלה. מטרת הפסילה היא להרחיק את אותו נהג עד שיובא לפני שופט. הסיבה שהחוק נותן את הסמכות לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג מיד לאחר ביצוע העבירה בהגעה של אותו נהג לתחנת המשטרה היא להרחיק אותו מהכביש כמה שיותר מהר למרות שבית המשפט עמוס מאוד ויכול להעמיד אותו לדין רק חודשים ארוכים לאחר מכן.

בגין אלו עבירות ניתן לפסול מנהלית?
לא על כל עבירה ניתן להורות על שלילת רישיון בשל פסילה מנהלית ומדובר אך ורק על עבירות קשות שהוגדרו מראש. אותם הגדרות הוגדרו על ידי המחוקק ומשטרת ישראל לפי התוספת הרביעית והם שונות ומגוונות כמו למשל: נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, סיכון הולך רגל, מעבר באור אדום, נסיעה על רכב לא תקין, אי ציות לתמרור זכות קדימה, סיכון הולך רגל במעבר חצייה, נהג חדש שנוסע ללא ליווי או מסיע מעל שני נוסעים, הסעת נוסעים מעל המותר בחוק, עקיפה בדרך מסוכנת ועוד שלל עבירות שכל אחת מהם ניתנת לשיקול דעתו גם של קצין המשטרה וגם לשיקול דעתו של השוטר שתפס את הנהג בביצוע העבירה.



כיצד ניתן לבטל פסילה מנהלית?
חשוב להבין שישנן עבירות תנועה מאוד חמורות שפסילה מנהלית היא רק ההתחלה ואותו עבריין תנועה יכול למצוא את עצמו אפילו מאחורי סורג ובריח, לצד עבירות תנועה שמתחילות בפסילה מנהלית ובבית משפט מוכח שהנהג לא עבר עבירה חמורה עד כדי כך בהתאם לנסיבות, כמו למשל מעבר באור אדום שמוכח כטעות או סיכון הולך רגל במעבר חצייה שנופח מעל לכל פרופורציה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה