יום שבת, 10 בדצמבר 2016

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מהווה מעין "זרוע רפואית" של משרד הרישוי, ותפקידיו לתת ייעוץ וחוות דעת לגבי כשירותו של נהג לנהוג ברכב. המקרים המגיעים להכרעת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינם מגוונים. ישנם מקרים של התאמות מיוחדות הנדרשות לנהגים בעלי מוגבלויות פיזיות כאלה או אחרות. ישנן מחלות כגון אפילפסיה, מחלות לב, מחלות עיניים וכיו"ב, הדורשות בדיקה רפואית מוסמכת לצורך החלטה אם נהג יכול להמשיך בנהיגה או לא.

מקרים נוספים המגיעים למכון קשורים לנהגים בעלי עבר פלילי עשיר של עבירות תנועה, ואז המכון רשאי להתלות או לשלול רשיון נהיגה לנהגים שהמכון מוצא אותם כנהגים בעלי כושר נהיגה לקוי, או נהגים שהם תחת ההגדרה של "אי התאמה אישיותית"

באילו אוכלוסיות מטפל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (או בראשי תיבות: מרב"ד) עוסק בשני סוגים של אוכלוסיות: 
א. נהגים אשר כשירותם לנהוג ברכב מוטלת בספק בשל מצבם הרפואי או בשל מעורבותם בתאונות או הרשעתם בפלילים בגין עברות תנועה.
ב. נהגים אשר מפאת מצבם הרפואי או הגופני זקוקים להתאמת אביזרים לצורך נהיגה ברכב.

 
האם וכיצד כדאי להתכונן לקראת זימון לבדיקות במרב"ד?
אם קיבלתם זימון לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, במיוחד אם זה בקשר לעבר בעייתי וגליון הרשעות ארוך – כאדאי מאוד לגשת לייעוץ מקצועי אצל עורך-דין. חשוב לדעת שהחלטות המכון ניתנות לערעור בהליך שנקרא "ערר", בפני ועדת ערר של משרד התחבורה. ייעוץ מקצועי לפני ההגעה למכון יכול למנוע את הצורך בערר, או להיטיב את סיכויי הערר במקרה שנפלה החלטה שאינה לטובת הנהג. עוד יצויין כי ניתן לערער גם על החלטת ועדת הערר בערעור לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה