יום שני, 7 בנובמבר 2016

לוחמת סייבר



כיום ישנן דרכים רבות בהן ניתן לפגוע בחברה או ארגון מסוימים בצורה משמעותית

עם התפתחות הטכנולוגיה ומורכבות שכבות ההגנה שכל חברה מקימה סביב החומרים הרגישים שלה, אנו רואים לא רק התקדמות בתחום ההגנה, אלא גם התקדמות בתחום הפגיעה והריגול התעשייתי, כאשר ישנן דרכים רבות בהן חברה אחת יכולה להזיק לאחרת בצורת פגיעה במערכות שונות, גניבת סודות תעשייתיים ועוד. אחת הדרכים הנפוצות והחמורות ביותר הינה באמצעות לוחמת סייבר, אשר הינה חלק בלתי נפרד מהעולם הטכנולוגי.

בכל מקום בו נעשה שימוש בטכנולוגיה, ניתן לעשות בה שימוש גם לשם יצירת נזק

הטכנולוגיה המודרנית אמנם מאפשרת לנו לייעל תהליכי עבודה רבים ולהתקדם מבחינות ארגוניות ומעשיות בצורה משמעותית ביותר, אולם היא גם חשופה לאיומים חיצוניים רבים. בעולם של ימינו, בו הכל מנוהל על ידי מחשבים ובשלט רחוק, רבים פועלים לשם גרימת נזקים או גניבת סודות מגופים וארגונים שונים באמצעים טכנולוגיים כגון פריצה למחשבים, שרתים וכדומה. סוג לוחמה זו מכונה לוחמת סייבר, היות והיא מתבצעת אך ורק בעזרת אמצעים טכנולוגיים. לוחמת סייבר עלולה להסב נזק רב, בייחוד בתחום איסוף המודיעין ואבטחת המידע.

בשל הנזק הפוטנציאלי העצום של לוחמת סייבר, חשוב להשקיע רבות במיגורה

כל גוף או ארגון המחזיקים בידם מידע רגיש או מסוכן מודעים לסכנות שבלוחמת סייבר. גופים אלו, אשר דליפת מידע מהם עלולה להיות הרסנית ביותר, פועלים רבות בכדי להתמודד עם לוחמת סייבר עד כמה שאפשר כולל הקמת צוותים שכל תפקידם הינו להגן על הטכנולוגיה של הארגון. הגנות אלו מגיעות בצורת חומות הגנה, הצפנת מידע, איתור ניסיונות חדירה ועוד, והן מוכיחות את עצמן יעילות ברובם של המקרים, אולם לא בכולם ולא בצורה מוחלטת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה