יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

הדברת מכרסמים



מי מאתנו לא נתקל לפחות פעם אחת בחייו במכרסם ממהר לדרכו בחדר האוכל בבסיס, במטבח בבית או במסעדה? מכרסמים חופשיים זוהי תופעה מדאיגה ובכלל לא נחמדה. הדברת מכרסמים כדוגמת חולדות ועכברים הפכה בשנים האחרונות למובילה בתחום ההדברה הכללי בעיקר בבתי קרקע, מפעלים ואולמי אירועים. תחום הדברת מכרסמים מתרחב ללא הפסק עקב הצורך במציאת פתרונות שונים וחדשים להדברת התופעה המטרידה הזו.

שיטות הדברה
חולדות ועכברים הם ממשפחת היונקים בעלי כושר התרבות מהיר, חיות לא טיפשות שיכולות לזכור אירועים וללמוד להתחמק מסכנה צפויה, לשם כך נעשים מחקרים רבים ומנוסות שיטות הדברה חדשות בשביל להילחם בתופעה. הדברת מכרסמים יכולה להיות בשיטה ביולוגית בעיקר בשטחים פתוחים והיא מתבצעת על ידי הכנסת חתולים ועופות דורסים לשטח מכיוון שמכרסמים הם המזון העיקרי שלהם. 

 
הדברת מכרסמים

קיימות מלכודות קפיץ שהן מוצר נפוץ בכל חנות חומרי בניין, המכרסם נתפס בתוך הכלוב בעת ניסיון להגיע לפיתיון שהונח מראש. ישנן מלכודות דבק אשר מניחים עליהן פיתיון והמכרסם נדבק ללא יכולת להשתחרר ויש רעלים שונים שמפזרים אותם בצורה מבוקרת עד מציאת המכרסם מת.

מניעה
הדברת מכרסמים היא פתרון לבעיה שאנו בני האדם יצרנו. על מנת למנוע הגעה של המפגע הזה אנו חייבים לקחת אחריות וצריכים לדאוג יותר לניקיון אזור המגורים, ללמוד ולדאוג לאכסן מזונות בכלים סגורים ואטומים, לא לפזר אשפה על הרצפה ולהקפיד על סגירת פחי האשפה הציבוריים בכל עת.

בחירת מדביר
חשוב מאד לקחת מדביר שיש לו מוניטין והצלחה בתחום הדברת מכרסמים. מדביר המתמחה בהדברת מכרסמים חייב שיהיה ברשותו רישיון מהמשרד לאיכות הסביבה ואשר נותן אחריות על עבודתו והתחייבות שהמפגע לא יחזור לתקופה הקרובה. השימוש בחומרים לצורך הדברת מכרסמים יהיו בהסכמה אחרי שהמדביר הסביר את היתרונות והחסרונות של כל שיטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה