יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

עו"ד פלילי



רוצים להיות עו"ד פלילי?
מקצוע עריכת הדין נחשב למקצוע "יהודי" קלאסי ובכל קהילות ישראל בגולה הצטיינו היהודים במקצוע זה לאורך עשרות בשנים. הבדיחה המפורסמת מספרת על סבתא אשר מטיילת עם שני נכדיה בני ה4 וה 6 ברחוב וכאשר נעצרת מולה חברה ושואלת מי השניים, היא עונה: יובל הוא העורך דין ודנה היא הרופאה. כמובן שעל מנת להיות עו"ד פלילי אין זה מספיק שסבתא רוצה בכך, אבל בהרבה מקרים כך זה מתחיל בעצם.
ללמוד להיות עו"ד פלילי
רבים פונים ללמוד משפטים כי יש להם תחושת צדק מפותחת והם רוצים לעזור לזולת בצורה חוקית לחלוטין ועל פי חוקי המדינה. אבל כמו במקצוע הרפואה, האמת חייבת להיאמר -  ההשקעה בלימודי המשפטים גדולה מאד והדרך בתחום זה אינה קלה גם לאחר שמסיימים את התואר ועוברים את המבחנים של ההסמכה מטעם המדינה. כדי ללמוד להיות עו"ד פלילי יש צורך ללמוד משפטים ועדיף לעשות זאת באוניברסיטה עם דגש על פלילים כבר מההתחלה. כדי להתקבל ללימודי משפטים יש להיות בעל ממוצע גבוה בבגרות ולקבל ציון גבוה במיוחד בפסיכומטרי. התחרות על כל מקום קשה ולכן הדרישות כה גבוהות. ללמוד להיות עו"ד פלילי איננו פשוט וקל.



בחינות ההסמכה גם של עו"ד פלילי
את בחינות ההסמכה לעורכי דין לא עושים באוניברסיטה. לימוד משפטים אינו מסמיך את הלומדים לעסוק במקצוע עריכת הדין, אלא לשכת עורכי הדין היא זו שמסמיכה את הלומדים לאחר שעברו את מבחן הלשכה. למבחן הלשכה יכול להרשם כל אדם ואין קשר בין לימודיו באוניברסיטה ולבין יכולתו להיבחן. ברור שמי שלומד לפני כן משפטים ומכינים אותו לבחינה יהיו סיכויו לעבור את הבחינה טובים בהרבה.
עו"ד פלילי - הצפה בעורכי דין
מדינת ישראל היא אחת המדינות שבה מספר עורכי הדין לכמות האוכלוסייה היא מן הגבוהות בעולם. גם בגלל שמקצוע זה מאד נחשב בחברה שלנו וגם בגלל המחשבה שמקצוע של עו"ד פלילי יכול להכניס הרבה וגם בגלל שבשנים האחרונות נפתחו המון מכללות שמכשירות את התלמידים לעבור את בחינות ההסמכה לכל המחוכן לשלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה